یکی از مباحث جدید در زمینه بهینه سازی سایت، بحث سئو محلی است. مهمترین هدف سئو داخلی این است که سایت شما توسط افرادی که در موقعیت جغرافیایی شما قرار دارند، دیده شود این موضوع به ویژه برای سایت هایی که که تجارت الکترونیک انجام می دهند اهمیت بیشتری دارد زیرا زمانی که کاربران قصد خرید اینترنتی دارند، ترجیح می دهند که به سراغ سایت هایی بروند که شرکت آن ها از نظر جغرافیایی در نزدیک ترین محل قرار گرفته است.
یکی از اقدامات در سئو داخلی این است که وبمستر در قسمت تماس با ما، تمام اطلاعات اعم از شماره تلفن، فاکس، آدرس شرکت یا کارخانه و… را قرار دهد تا کاربر به راحتی بتواند شرکت شما را بیابد اما متاسفانه برخی از وبمسترها در این زمینه اشتباهاتی مرتکب می شوند که مهمترین آن ها عبارتند از:
۱- وبمستر شماره های تماس را کامل درج نمی کند.
نکته مهم در ثبت شماره ها این است که کد شماره تعیین کننده موقعیت شرکت شما است و متاسفانه در برخی از سایت ها ما با شماره هایی روبرو می شویم که کد ندارند در نتیجه اگر آدرس قید نشده باشد، نمی توانیم تشخیص دهیم که این شرکت در کدام استان قرار دارد.
۲- آدرس شرکت را ثبت نمی کنند.
زمانی که شما از نقشه گوگل برای تعیین موقعیت خود استفاده می کنید، باید آدرس را به صورت متنی هم زیر آن بنویسید تا گوگل راحت شما را برای کاربر بیابد.
۳- پروفایل شما ناقص است.
مطلب مهم در هر سایت این است که پروفایل، حکم رزومه سایت و مدیران را دارد لذا قسمتی را به عنوان پروفایل طراحی نموده و تمام اطلاعات مربوط به شرکت را در آن قید کنید تا کاربر بهتر شما را بشناسد.
۴- سرعت سایت شما پایین است.
گوگل در زمان ارائه نتایج برای کاربر، به سراغ سایت هایی می رود که در کنار تمام فاکتورهای یک سایت ایده آل، سرعت بالایی داشته باشند و سریعا بالا بییند.
۵- نباید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نمود.
برخی وبمسترها گمان می کنند که در سئو داخلی و همچنین سئو خارجی، هر چه از کلمات کلیدی بیشتر استفاده شود بهتر است و برخی از ان ها برای بهبود سئو داخلی، از کلمات کلیدی زیادی پیرامون موقعیت جغرافیایی خود استفاده می کنند این کار اشتباه است و گوگل سریعا متوجه شده و امتیاز منفی به شما می دهد.
۶- سایت ها در شبکه های اجتماعی حضور ندارند.
مهمترین راه برای شناسایی سایت شما توسط کاربران محلی، شبکه های اجتماعی هستند زیرا افراد در آن ها فعالیت زیادی دارند و متاسفانه برخی وبمسترها به این فاکتور توجهی ندارند.