تولید محتوا یکی از مهمترین روش های بهینه سازی سایت است. اکثر کاربران در زمان جست و جوی موضوع مورد نظر خود، به دنبال محتوا و مقالات جدید و جذاب هستند به همین دلیل وبمسترها باید به این قسمت اهمیت زیادی دهند. اما نکته ای که لازم به ذکر است این است که گوگل علاقه زیادی به محتوای تازه دارد و به همین دلیل وبمسترها را تشویق می کند که در بازه زمانی کوتاه تری، سایت خود را از نظر تولید محتوا به روزرسانی و محتوای تازه تولید کنند.
تولید محتوای تازه سبب شده است که میان سایت های قدیمی و سایت های جدید رقابت ایجاد شود. شاید شما تا به حال به این مورد برخورد کرده باشید که کلماتی را در گوگل جست و جو کرده اید و در نتایج گوگل سایت هایی را مشاهده نموده اید که قبلا خبری از آن ها نبوده است ولی الان در ده سایت برتر گوگل هستند که مهمترین علت این موضوع، وجود محتوای تازه در سایت های نوپا است.
نحوه تولید محتوای تازه برای سایت
روش های مختلفی برای تولید محتوای تازه وجود دارد که برخی ساده و برخی کمی زمان بر است:
۱- کلمات کلیدی را شناسایی و تولید محتوا انجام دهید.
شناسایی کلمات کلیدی را با فاصله زمانی کوتاه مدت انجام دهید برای مثال ملاحظه کنید در یک ماه گذشته چه کلمات جدیدی در گوگل معرفی شده اند و سپس برای این کلمات تولید محتوا انجام دهید. توجه داشته باشید که اولا بهتر است به سراغ کلمات کلیدی کم رقابت بروید و ثانیا استفاده از کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید. این کلمات باعث می شوند که نتایج جست و جو به صورت جزئی تر در اختیار کاربر قرار گیرند.
۲- مطالب قدیمی سایت را به روز رسانی کنید.
حتما شما در سایت خود مقالاتی دارید که مربوط به مدت ها قبل برای مثال یک سال قبل است شما به سراغ این محتواها رفته و آن ها را به روز رسانی کنید. منظور از این کار این نیست که نگارش و قلم مقاله را عوض کنید بلکه در حد چند خط یا یک پاراگراف، مطلب جدید به مقالات قدیمی اضافه کنید.
۳- تولید محتوا را به صورت پیوسته انجام دهید.
برای مثال برای جوانب مختلف موضوع سایت خود، صفحات را متناسب با کلمات کلیدی تولید نمایید و در هر صفحه همیشه اخبار مربوط به آن، اطلاعات جدید و… را قرار دهید با این کار صفحه شما همیشه تازه خواهد ماند.